pondělí 23. ledna 2012

Mimísek, prdíky a skoliózka

Já nechci nikoho urazit, ale... taky se vám to zdá směšný, jak se některý maminky vyjadřují? :D
Já (teď už) nemám nic proti výrazům jako "miminko", "miláček", "kočenka", "mazlíček", to používám pořád, ale není těch zdrobnělin občas už moc...?
Teda já osobně používám zdrobněliny pokud je něco buď malý, nebo k tomu mám citovej vztah, takže svojí dceři říkám, že má ručičky a nožičky a že venku jsme viděly sluníčko, stromečky a pejska (tohle všechno mám ráda, tak to zdrobňuju). Ale "prdíky"? Je to snad něco, co má člověk rád? A je to snad malý? Asi ne, když to toho chudáka mimino tak trápí. Já jsem tomu říkala spíš "škaredý prdy" :D.
Toho "mimíska" jsem viděla jednou na nějakým webu o miminech, když jsem tam nedejbože jednou zavítala pro radu, už nevím co. Ale od té doby jsem tam nepáchla a na občasný rady chodím do knížek "Velká kniha o mateřství" nebo "Baby and Child Care" od Dr. Spocka (to není ten ze Star Treku :D).
No a co mě pobavilo snad úplně nejvíc - seděla jsem kdysi v parku na lavičce a učila se na bakalářky a na vedlejší lavičku si sedla jedna maminka s miminkem a se svým (zřejmě) kamarádem a tak se jako bavili a došla řeč na to, že dítě má prej "skoliózku". K tomu nemám co dodat :D.
Hlavně to neberte, že tyhle maminky nějak odsuzuju, jenom se prostě u některých výrazů neubráním buď úsměvu nebo šklebu :).
Zdar všem mimískům!

4 komentáře:

  1. Přesně toto jsme řešili relativně nedávno na univerzitní diskuzi. :D Dovolím si citovat sebe sama k tomuto tématu:

    "Moje dobrá kamarádka je mámou od léta. Taky se toho (rozuměj jak ona sama říká: mlíčnatění mozku) na začátku těhotenství
    obávala, protože z typických uživatelek Mimibazaru měla odjakživa jako každý
    normální člověk osypky. Toho času má dcerku, která se nějak jmenuje a ne
    mimíska, příteli, kterého nazývá normálně jménem a ne manžou nebo podobným
    paskvilem, dělává poctivá jídla jako kuře nadívané směsí z pórku, žampionů a
    slaniny, k tomu brambory a jako zákusek třeba doma pečené kynuté makové buchty a
    ne buřtočínu a Tescomakovec, místo prznění knih za pomoci barviček grilují doma
    na terase nebo vezme malou do kočárku a jednou se s pár známými pobavit na
    vinobraní. Sexuální život po porodu si nemůže vynachválit. Nikoliv, kurem
    domácím se nestáváš, kurem domácím se rodíš. :)"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jééé, tak tos mi zvedla náladu :) Přesně tak se to snažím dělat já :)

      Vymazat
    2. My taky malou taháme všude s sebou, už od narození, a myslím si, že by to tak mělo být, páč člověk je sociální tvor a měl by mít kolem sebe pořád nějaký lidi a zvířata a přírodu. Taky aby mimino poznalo všecky možný běžný bakterie a nabylo imunitu, aby všecko vstřebávalo už od malička a nic ho nerozhodilo :) A prostě jsme ju brali všude s sebou už jenom z toho principu, abychom ukázali okolí, že vzít dítě do společnosti, na vernisáž, outdoor rockovej koncert, nebo autorský čtení apod. nemusí být "problém", ale zábava a nový zkušenosti :)

      Vymazat
    3. samozřejmě ne do půlnoci, ale do té doby, kdy vím, že už jí to stačí a chce se jít koupat a spat :)

      Vymazat